Українська Асоціація Маркетингу
Сьогодні:
29
П'ятниця
Лютий 2024
РУС УКР ENG
Персональний вхід:   Логін: Пароль: Забули пароль? Зареєструватися
Пошук по сайту: Пошук

Регіональні представництва ІГКР
->

ІГКР визнав дискримінаційною зовнішня реклама закладу громадського харчування «Bla Bla Bar» у м.Чернівці

ЕКСПЕРНИЙ ВИСНОВОК

 

Експертний Висновок надано ГО «Українська Асоціація Маркетингу» (21708654) та Індустріальним Ґендерним Комітетом з Реклами (ІҐКР) до складу якого входять представники асоціацій, які підписали Стандарт «Недискримінаційна реклама за ознакою статті» СОУ 21708654-002-2011 (надалі - Стандарт). Представники/ представниці асоціацій – члени ІҐКР: генеральний директор Громадської організації «Українська Асоціація Маркетингу», національний представник ESOMAR в Україні у 2005-2016 роках – Ірина Лилик, (освіта вища економічна, кандидат економічних наук, доцент, стаж роботи в сфері маркетингу 20 років), Голова Київського Регіонального Представництва  ІГКР – Олена Бучинська (освіта вища економічна, кандидат економічних наук, стаж роботи в сферах маркетингу та ПР 10 років); експерт ІГКР – Ольга Максименко (президент Експертної Міжгалузевої Асоціації України), освіта вища, стаж роботи в сфері маркетингу та реклами 5 років).

         Експертиза щодо наявності дискримінації в рекламних матеріалах проведена на підставі звернення Головного управління Держпродспоживслужби в Чернівецьській області №24.07/04-2190 від 26.04.2018 року (копія листа від заступника начальника Управління захисту споживачів Довганюк О. та фотоматеріал реклами, що підлягає експертизі, додається) та заяви відповідного змісту №291 від 12.04.2018 від громадської організації «Гармонія рівних» (копія заяви додається).

         В якості об'єкту експертизи виступає зовнішня реклама закладу громадського харчування «Bla Bla Bar» у м.Чернівці (фактична адреса закладу: м.Чернівці, вул. Університетська 7а, тел.: 099-00-079-95).

Рекламна діяльність в Україні регулюється Законом України "Про рекламу" (далі – Закон).

Статтею 1 Закону визначено, що «Реклама - це інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їх інтерес щодо таких особи чи товару».

У ч.3. статті 7 Закону зазначено, що реклама не повинна містити інформації або зображень, які порушують етичні, гуманістичні, моральні норми, нехтують правилами пристойності.

У 2011 році фахові асоціації, які об’єднують маркетологів та рекламістів прийняли Стандарт недискримінаційної реклами за ознакою статті (далі – Стандарт),  зареєстрований відповідним чином Державним підприємством «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості (ДП УкрДНЦ)» (Зареєстровано 30.07.2012 № 3259575212249), є Стандартом організацій України (СОУ 21708654-002-2011). Стандарт виконує функції нормативного документа в деяких аспектах саморегулювання рекламної галузі.

У п.5.2.8 (а) Стандарту зазначено, що «Реклама вважається дискримінаційною за ознакою статі та порушує добросовісну маркетингову практику, якщо зображує або описує жінку або чоловіка як прикрасу чи сексуальний об'єкт, включаючи натяки на статеві стосунки і сексуальність людей, які нічим не пов'язані з рекламованим продуктом, і не мають прямих асоціацій з споживанням рекламованого продукту, товару, послуг тощо; порушення посилюється, якщо сексуальність людини зображується або описується принизливо, зневажливо, наклепницьким чином (для людської гідності) через мову, позування, вербальні або невербальні натяки тощо)».

Реклама закладу громадського харчування «Bla Bla Bar» у м.Чернівці має максимально відвертий та провакаційний характер. Майже всю площу рекламного біг-борду займає зображення напівоголеної жінки у купальнику з розкритим ротом, яка застигла із закритими очима в очікуванні чогось маленького, яке тримається поміж японських паличок. При чому оголене жіноче тіло та головний об'єкт реклами зображені зовсім в різних масштабних одиницях, тому здогадатися, що мова йде про рекламу суші можна виключно завдяки японській атрибутиці, у вигляді паличок, або прописаному великим шрифтом слову «Суші».

Експерти дуже уважно вивчили наданий фотоматеріал та прийшли до наступних висновків:

По-перше, - рекламний матеріал містить зображення оголеного жіночого тіла, яке жодним чином не пов'язане із специфікою продукції, що рекламується. При чому, жінка розглядається в якості сексуального об'єкту, про що свідчать поза, вираз обличчя, прикриті очі та відкритий рот.

По-друге, - жінка ототожнюється із товаром. Це твердження підкріплено написом: «Ви захочете ще», яке розташоване під відкритим жіночим ротом. Що, знов таки, містить в собі натяки сексуального характеру.

Зважаючи на той факт, що у сучасної реклами дуже високий потенціал впливу на сучасний соціум, гендерні стереотипи повинні виключно підкреслювати гідність та переваги об'єкту реклами, чого не можна сказати про об'єкт експертизи.

Реклама визнана дискримінаційною та такою, що порушує Розділ II ч. 3 ст 7 Закону України «Про рекламу» «Реклама не повинна містити інформації або зображень, які порушують етичні, гуманістичні, моральні норми, нехтують правилами пристойності»

         Реклама визнана дискримінаційною та такою, що порушує Стандарт «Недискримінаційна реклама за ознакою статті» СОУ 21708654-002-2011 Пункт 5.2.9., оскільки реклама закладу громадського харчування «Bla Bla Bar» зображує оголене жіноче тіло, що ніяким чином не пов'язано із об'єктом реклами,описує жінку як сексуальний об'єкт, включає натяки на статеві стосунки та сексуальність людей.

 

Висновки

Реклама закладу громадського харчування «Bla Bla Bar» є дискримінаційною та порушує  вимоги

·       Ст.7 ч. 3,  Закону України «Про рекламу»

·       ст. 5 п. 5.2.9,   Стандарту «Недискримінаційна реклама за ознакою статі» – СОУ 21708654-002-2011

 

Президент Громадської організації «Українська Асоціація Маркетингу»,

Голова Індустріального Ґендерного Комітету з Реклами                                           Ірина Лилик

 

Голова Київського Регіонального Представництва  ІГКР                                  Олена Бучинська

Президент Експертної Міжгалузевої Асоціації України                                        Ольга Максименко

 



Вернуться к списку